Pojawienie się VoIP zachwiało nieco stabilną sytuację na polskim rynku telefonii stacjonarnych. Wśród tradycyjnych operatorów pojawili się nowi gracze, w tym FCN, jeden z głównych dostawców VoIP dla firm i klientów indywidualnych. Popularność ich usług wiąże się nie tylko z wykorzystaniem nowej, bardziej opłacalnej technologii, ale również z atrakcyjną ofertą, która pozostawia klientowi wiele swobody.

Abonament

Dla użytkowników często korzystających z telefonu stacjonarnego, FCN http://fcn.pl przygotował dwie oferty abonamentowe: FCN 300 i FCN 700, które w pełni mogą zaspokoić ich potrzebny. Nazwy pakietów oznaczają ilość minut na rozmowy w ramach płaconego abonamentu. Różnica między taryfą tradycyjnego operatora a taryfą FCN, opartą na technologii VoIP jest drastyczna: zamiast 45 złotych za 90 minut połączeń na telefony stacjonarne, klient może otrzymać 300 minut za 16,90. Niższe ceny obejmują również połączenia poza abonamentem, na telefony komórkowe oraz rozmowy międzynarodowe.

Oferta prepaid

Zupełną nowością w przypadku telefonii stacjonarnej jest zaproponowanie klientom rozliczenia prepaid, czyli z doładowaniem. Z oferty tej skorzystać mogą wszyscy, którzy znają swoje zapotrzebowanie na rozmowy i wiedzą, że abonament może być dla nich nieopłacalny. Prepaid, powszechnie znany wszystkim z popularnych telefonów na kartę, pozwala na zminimalizowanie i stałą kontrolę kosztów – użytkownik numeru decyduje się płacić tylko tyle, ile potrzebuje. Osoby zainteresowane mogą skorzystać z 30 dniowego okresu próbnego.

Abonament dla firm

Wcześniejsze rozliczenia dostosowane zostały do potrzeb klientów indywidualnych. FCN przygotował jednak ofertę dla firm: pakiet Wirtualna Centrala. Umożliwia ona stworzenie w pełni funkcjonalnej, internetowej centrali telefonicznej, w której operować może do 10 pracowników. Każde ze stanowisk przypisane do centrali dysponuje własnym numerem stacjonarnym oraz wewnętrznym. W skład pakietu wchodzą również inne usługi FCN takie jak Wirtualny Faks. Wykupiony przez siebie abonament można dowolnie rozbudowywać o pakiety dostępne w sieci FCN. Wśród nich znaleźć można dodatkowe minuty, nagrywanie rozmów na serwerze z opcją przechowywania czy syntezę mowy.