Kontakt pomiędzy pracownikami przedsiębiorstwa to podstawa. Jego brak może powodować szum komunikacyjny, który przekłada się w dalszym etapie na problemy natury organizacyjnej, a finalnie na problemy finansowe. Dobra organizacja pracy w firmie gwarantuje z kolei efektywne działania, które w połączeniu z zaangażowaniem zatrudnionych ludzi dają wymierne korzyści.

Komunikację pomiędzy pracownikami w firmie zapewniają rozwiązania informatyczne. Mogą to być połączenia komputerowe, ale podstawą są połączenia telefoniczne. Zorganizowanie wewnętrznej sieci telefonicznej to wbrew pozorom bardzo proste i podstawowe działanie. Do dyspozycji techników oddaje się centralki telefoniczne posiadające wiele funkcji pomagających w utrzymaniu dobrego kontaktu pomiędzy pracownikami. Tego typu centralki są także odpowiedzialne za połączenia zewnętrzne. Dzięki zaawansowanym funkcjom możliwe jest przekierowywanie rozmów na określone numery, nagrywanie powiadomień głosowych, a w najbardziej zaawansowanych urządzeniach można zastosować technologię wideo. Takie rozwiązania świadczą o firmie i jej dążeniu do osiągnięcia na swoim rynku pełnego sukcesu. Centralki o których mowa mogą być konfigurowane zdalnie poprzez połączenia internetowe. Zajmują niewiele miejsca, a z każdym rokiem stają się jeszcze mniejsze. Istnieje wiele rodzajów sprzętu, a ten wybiera się w zależności od zapotrzebowania oraz częstotliwości ruchu telefonicznego na określonych liniach. Jeśli firma liczy sobie kilkunastu pracowników, z całą pewnością wystarczająca okaże się centralka kumulująca taką właśnie liczbę użytkowników.

W dużych firmach opierających swą działalność na połączeniach telefonicznych, jak na przykład w firmach zajmujących się obsługą klienta lub telemarketingiem, takie centralki muszą skupiać kilkaset użytkowników, a w ekstremalnych przypadkach nawet ponad tysiąc. Warto inwestować w tego rodzaju sprzęt, bo jest to zazwyczaj sprzęt na długie lata. Łatwa jest także jego rozbudowa o kolejne moduły, niezauważalna pod względem zajmowanego miejsca. Zwykle montaż odbywa się w szafach typu rack, które można spotkać w serwerowniach. Ciekawostką jest fakt, że w ofercie wielu sprzedawców znajdują się także centralki do użytku domowego, gdzie wskutek wielu pomieszczeń zachodzi potrzeba zorganizowania wewnętrznej sieci telefonicznej.